fbpx
CURSURI pENTRU COPII

DEZVOLTARE PERSONALĂ

Știu! Pot! Reușesc!

Descriere

Dragă părinte, în acord cu studiile existente în prezent, dezvoltarea socio-emoţională este unul dintre principalele fundamente ale stării de bine a copiilor şi una din premisele succesului şcolar.

Dacă vrei și tu să-i oferi oportunitatea copilului tău de a participa la un program de pregătire psihologică pentru începerea școlii, care îi va asigura un sentiment de securitate și îl va sprijini să-şi construiască motivaţia de a învăţa şi de a face faţă cu succes cerinţelor academice, atunci ”Știu! Pot! Reușesc!” este alegerea perfectă!

Atelierele din cadrul programului sunt construite pe baza curriculei educaționale ”Da, poți!”, fondată de psihologul Michael Bernardinstrument validat ştiinţific, având la bază principiile de terapie raţional-emotivă şi cognitiv-comportamentală.

Descriere-3-scaled

Activitățile programului sunt concepute pentru a ajuta copiii să învețe concepte pozitive și strategii eficiente de confruntare cu problemele situaționale sau cu cele de dezvoltare caracteristice vârstei.

Sunt experiențe special gândite astfel încât să permită copilului tău să se descopere și să se dezvolte în acord cu propriile nevoi și resurse. Un astfel de grup creează un mediu sigur în care se simte acceptat și valorizat pentru ceea ce este

Programul dezvoltă:

– 5 Fundamente sau Abilitați Socio-emoționale necesare copiilor: Încrederea în sine, Perseverența, Organizarea, Înțelegerea cu ceilalți, Rezistența emoțională.

– 12 Stiluri de gândire sau Obiceiuri Mentale sănătoase și pozitive: responsabilitate socială, respectarea regulilor, planificare, tolerarea limitelor, planificarea timpului, stabilirea scopurilor, încredere în sine, depunerea efortului, independența, asumarea riscurilor, acceptarea propriei persoane.

Structura Cursului

”Pot să reușesc în mai multe domenii! Cred în mine!”

Activitățile prevăzute în acest modul dezvoltă stima de sine și încrederea în propria persoană. Copilul tău învață că este valoros, indiferent de punctele slabe pe care le are și își dezvoltă o atitudine de auto-acceptare. Se străduiește să fie cât mai bun, fără a avea nevoia ca totul să fie perfect. Nu are o părere negativă despre sine atunci când se întâmplă lucruri rele. Își dezvoltă abilitatea de a vedea greșeala ca pe o oportunitate de învățare.

 

Obiceiuri mentale dezvoltate:

Acceptarea necondiţionată de sine: „Chiar dacă am greşit, nu înseamnă că sunt nepriceput”

Asumarea riscurilor: „Fac tot ce depinde de mine. Nu-mi este frică să fac greșeli sau să încerc ceva nou!” 

Independența: „Îmi susţin părerea chiar dacă alţii nu sunt de acord cu mine”

 

”Pot să ajung la realizări înalte, prin eforturi intense!”

Perseverența presupune a încerca din greu și a nu renunța ușor când copilul tău realizează sarcini școlare pe care le consideră prea dificile sau plictisitoare. Comportamentul perseverent presupune continuarea sarcinii fără a fi distras de colegi și verificarea ei pentru a vedea dacă sunt greșeli. Activitățile prevăzute în acest modul vizează dezvoltarea perseverenței, a capacității de a stabili obiective și de a lua decizii.

 

Obiceiuri mentale dezvoltate:

Reușita: „Dacă încerc, este mai probabil să reuşesc decât să eşuez”

Efort: „Cu cât mă străduiesc mai mult, cu atât voi avea performanţe mai bune”

A lucra din greu: „Chiar dacă e neplăcut sau dificil, merită să continui”

”Realizez planificări eficiente și îmi ating obiectivele propuse!”

Organizarea se referă la antrenarea abilităților copilului tău de a-și gestiona timpul și de a-și stabili obiective clare, pentru a finaliza cu succes activitățile zilnice. Astfel, el știe cum să îmbine în mod optim pregătirea temelor, odihna activă şi pauzele de lucru. Are un program de studiu și un orar săptămânal pe care îl respectă și își planifică în mod eficient perioada în care își efectuează temele, în acord cu timpul pe care îl are la dispoziție.

 

Obiceiuri mentale dezvoltate:

Stabilirea scopurilor: „Ca să am succes, trebuie să ştiu unde vreau să ajung”

Planificarea timpului: „În ce interval de timp voi finaliza această sarcină?”

”Colaborez cu ceilalți și mă adaptez cu ușurință!”

Activitățile prevăzute în acest modul dezvoltă abilitățile de comunicare și cooperare cu ceilalți ale copilului tău. Astfel, el învață să urmeze reguli, să ofere ajutor când lucrează cu ceilalți, să fie tolerant cu alte persoane, să aștepte până când cineva a terminat de vorbit fără a întrerupe, să gândească înainte de a acționa și să rezolve conflicte prin discuție fără a se înfuria.

 

Obiceiuri mentale dezvoltate:

Toleranța față de cei din jur: „Fiecare persoană se poarte purta necuviincios la un moment dat”

Anticiparea (a gândi înainte de a acţiona): „Ce se întâmplă dacă fac asta?”

Respectarea regulilor: „Respectul față de norme ajută la protejarea drepturilor tuturor”

Responsabilitatea socială: „Și eu pot contribui la o lume mai bună”

”Analizez situația înainte de a reacționa!”

Activitățile planificate în cadrul acestei secțiuni îl ajută pe copilul tău să înțeleagă cum fiecare emoție are o semnificație și un mod de exprimare unic. Găsește legătura dintre emoții, reacții fizice și comportament și își dezvoltă capacitatea de a recunoaște și a înțelege propriile emoții. Învață diferite strategii de reglare emoțională și modalități de a-și exprima sentimentele într-un mod sănătos și constructiv. Descoperă cum să comunice ceea ce simte fără a-i răni pe ceilalți, cum să înțeleagă emoțiile altor persoane și cum să reacționeze la ele în mod adecvat, cu empatie.

 

Obiceiuri mentale dezvoltate:

Auto-control: ”Rămân calm când cineva mă tratează nedrept, fără consideraţie sau nerespectuos”

Reziliență: ”Nu devin deprimat atunci când greşesc, nu înţeleg ceva, iau o notă mică sau când colegii mă necăjesc sau mă ignoră”

Gestionarea stresului: ”Nu devin extrem de îngrijorat înaintea unui test important sau a unei activități importante”

Asertivitate: ”Nu devin extrem de agitat când vreau să mă confrunt și să spun “Nu” cuiva care face presiuni asupra mea pentru a face un lucru rău”

Inteligență emoțională: ”Îmi conștientizez emoțiile și îmi exprim sentimentele în mod sănătos”

Abordare

Programul este dinamic, axat pe descoperirea și învățarea prin „joc și joacă”, prin activarea și implicarea 100% a participanților. Copilul tău învață prin activități captivante și distractive, fiind ghidat pas cu pas prin lecțiile interactive și pline de instrumente interesante.

Participând la aceste ateliere, copilul tău va fi ghidat către atingerea propriului potențial prin:

  • povești (lecturate sau audio) și/sau videoclipuri care au în centrul atenției abilitatea ce se dorește a fi însușită/dezvoltată în cadrul întâlnirii
  • marionete pentru prezentarea fiecărei abilităţi: Ioana cea încrezătoare, Petre cel perseverent, Ovi cel organizat, Ina cea înţelegătoare, Radu cel rezistent
  • cântece pe care copiii le vor cânta pentru a-şi consolida achiziţiile
  • fișe de lucru (individuale și de grup), joc de rol și jocuri de societate specifice vârstei, ce vizează dezvoltarea celor 5 abilități
  • tehnici art-creative prin intermediul cărora fiecare copil își construiește instrumente & jocuri pentru acasă

Ce face copilul tău?

În cadrul fiecărui modul copilul tău este implicat în activități în care :

  • descoperă abilitatea ce urmează să și-o însușească/dezvolte și exemple & contraexemple ale abilității respective (în mod practic)
  • exersează comportamente specifice abilității care se dorește a fi însușită/dezvoltată, în mod practic
  • își elaborează propriul plan de acțiune și identifică situații diferite din viața de zi cu zi (din mediul școlar, familial, social) în care aplică (abilitățile, atitudinile și cunoștințele) pe care le-a învățat își construiește instrumente & jocuri pentru acasă

Beneficii

Își dezvoltă abilitățile de auto-acceptare și își identifică competențele particulare pentru care este special. Înțelege că deși este plăcut să fie aprobat, nu poate mulțumi pe toată lumea și va susține ceea ce crede, chiar dacă ceilalți nu sunt de acord.

În mediul școlar, va ridica mâna pentru a răspunde la o întrebare dificilă, va lucra independent fără să ceară în mod constant ajutorul cadrului didactic, va împărtăşi idei noi cu ceilalţi colegi.

Își dezvoltă abilitățile de învățare – baza temeinică pentru perioada școlii – simţul de observaţie, logica, memoria, atenția, gândirea, creativitatea, imaginația, limbajul, concentrarea şi discernământul.

Își dezvoltă abilitățile sociale și toleranța față de alte persoane. Acceptă că toți oamenii se pot purta uneori în mod neplăcut și că nu are sens să le judece caracterul pe baza diferențelor sau acțiunilor lor.

Își dezvoltă capacitatea de a gândi înainte de a acționa, de a anticipa impactul acțiunilor personale, de a respecta regulile impuse și de a-și asuma consecințele faptelor sale.

Ce învață copilul tău? 

Învață că succesul nu este determinat de factori externi (noroc, sarcini ușoare), ci de factorii interni (efortul depus) și cu cât va depune mai mult efort, cu atât va avea performanțe mai bune. Înțelege că pentru a obține rezultate satisfăcătoare pe termen lung, uneori este nevoie să facă lucruri neplăcute pe termen scurt.

Învaţă cum să-şi organizeze și să-şi valorifice timpul într-un mod cât mai productiv și cum să îmbine activitățile şcolare cu cele familiale, personale sau sociale. Descoperă importanța stabilirii obiectivelor în realizarea cu succes a responsabilităților zilnice. Se asigură că înțelege instrucțiunile și are toate resursele necesare, înainte de a-și începe efectuarea sarcinilor personale.

Învață să-și exprime ideile și să formuleze mesaje eficiente pentru soluționarea conflictelor, să spuna DA și NU în acord cu nevoile sale şi nu ca manieră de revoltă sau supunere, cum să refuze să se lase definit de altii (etichetat, poreclit) și cum să exprime ce simte într-un mod adecvat pentru sine şi pentru ceilalţi ( fără ruşine, vinovăţie sau frică).          

Învață diferite tehnici pentru a se calma în momentele de stres sau emoții intense. Găsește modalități sănătoase pentru a-și gestiona reacțiile și de a-și exprima emoțiile într-un mod asertiv și constructiv.

Coordonator de Curs

Isabela Laura Șerpe Lazăr

Formator acreditat ANC, Psiholog Clinician & Psihoterapeut adlerian atestat de Colegiul Psihologilor din Romania, Specialist acreditat în activitatea de Coaching

Misiunea mea este de a-i ghida pe copii să-și descopere comorile interioare și să le folosească la potențialul lor maxim. În cadrul activităților desfășurate, acord o importanță deosebită mediului de lucru securizant, respectului reciproc, valorificării resurselor interioare și unicității fiecărui participant. Experiența semnificativă pe care o am în zona dezvoltării și optimizării personale, a educației nonformale și a training-urilor, se bazează pe practica neîntreruptă de 20 ani, pe numeroase ore de studiu teoretice și practice, pe acumularea de competențe specifice în domeniul programelor pe care le facilitez în cadrul workshop-urilor tematice.

Abonamente

Formular de înscriere

Învestește în educația, creșterea și dezvoltarea optimă a copilului tău!

Scroll to Top